Opening date: 2018-09-20

Optimaal brandmanagement

Optimaal brandmanagement: Pfleiderer Deutschland GmbH met de „Special Mention“ van het „German Brand Awards“ onderscheiden

Neumarkt, 30. juni 2017 - Voor zijn succesvolle brandmanagement is Pfleiderer gisteren in Berlijn met een „Special Mention“ van het German Brand Institute onderscheiden. In DRIVE. Volkswagen Groep forum nam Stefan Göldner, chef communicatie van de producent van houtmaterialen, de begeerde prijs voor het merk „Pfleiderer Deutschland GmbH“ in de categorie „Interior & Living“ namens de gehele Pfleiderer groep in ontvangst.

Geen rechtstreekse aanmelding mogelijk – de deelnemers worden genomineerd

„Met de German Brand Award willen wij de betekenis van het merk als beslissende succesfactor van bedrijven in de landelijke en internationale competitieve omgeving versterken“, verklaart Andrej Kupetz, general manager van de raad voor vormgeving, die deze wedstrijd geïnitialiseerd heeft: „Wij ontdekken, presenteren en belonen unieke merken. Daarmee helpen wij niet alleen de winnaars vooruit, maar de gehele bedrijfstak.“

Men kan zich niet rechtstreeks voor deze wedstrijd aanmelden. Alleen bedrijven die door het German Brand Institute en zijn merkenscouts genomineerd zijn, mogen deelnemen. Over de uitreiking van de Award beslist een onafhankelijke, gekwalificeerde commissie van experts uit de merkeneconomie en –wetenschap.

Uitstekende communicatie voor internationaal geïntegreerde bedrijfsvoering
Met het predicaat „Special Mention“, dat Pfleiderer ontvangen heeft, beloont de jury de speciale betrokkenheid met de concurrentiepositie van Duitse merken. „Wij hebben de start van onze eerste wereldwijde collectie als aanleiding genomen een nieuw totaalconcept voor onze communicatie te ontwikkelen“, licht Göldner toe: „Dit strekt zich uit van de klassieke reclame via de Corporate Publishing tot aan Social Media Marketing.“

Een bijzondere uitdaging was, dat Pfleiderer pas sinds kort als internationaal geïntegreerd bedrijf optreedt. „Vorig jaar hebben wij van twee bedrijven, in Duitsland en Polen, één gemaakt, de assortimenten en functies samengevoegd en een gezamenlijke merk- en marktstrategie gecreëerd“,  vervolgt Göldner: „Door deze internationalisering komt ons nieuwe merk „Pfleiderer“ met al zijn communicatiemiddelen op voorbeeldige wijze tot zijn recht.“

Dank aan deelnemende agentschappen

Pfleiderer heeft deze in samenwerking met de agentschappen Reclame.etc., Stuttgart, (totaalconcept, Media en Print), kB brands, Gersthofen, (Print), artgerecht zwo, Bielefeld, (klantenmagazine) en Olender-Press, Opole, (Social Media) ontwikkeld. „Onze hartelijke dank en een gelukwens aan hen“, zegt Göldner: „Deze onderscheiding voor Pfleiderer komt ook toe aan onze partners in de planning en uitvoering.“