„Inspirations close to you“

Met klantindividuele oplossingen wil Pfleiderer het vakpubliek op de BAU, de toonaangevende beurs voor architectuur, materialen en systemen, van 16 - tot 21 januari 2017 in München enthousiast maken (hal B5, stand 320). Onder het motto „Inspirations close to you“ stelt de fabrikant van houtmaterialen daar voor het eerst zijn nieuwe, in breedte en diepte ongekende productassortiment voor. Middelpunt van dit alles is de „Design-collectie 2017-2020“: Een wereldwijd valide decorselectie, welke is gebaseerd op toekomstgeoriënteerde interieurtrends en eigentijdse kleur- en leefwerelden.

Om te zorgen dat de klant gezien deze grote selectie het overzicht behoudt, hebben de houtexperts dwars door de drie productsectoren spaanplaat/vezel, melamine-coating en HPL-elementen programma’s voor verschillende gebruiksdoeleinden respectievelijk klantengroepen gevormd. Het aanbod strekt zich uit van klassieke meubel- en interieurbouw, ook voor schepen, via de lichte bouw en brandbeveiliging tot en met bijzonder ecologische producten en dergelijke voor constructieve doeleinden. Daarenboven voert Pfleiderer ook elektrostatische spanning afvoerende houtmaterialen, veredelingen voor echt metaal en klantindividuele digitale druk in het programma.

Uitstekende decoratieve oppervlakcompetentie

„Met onze concernoverstijgende collectie hebben wij een aanbod aan decors, structuren en formaten gecreëerd, dat in breedte en diepte tot nu toe uniek is“, stelt Michael Wolff, voorzitter van de Raad van Bestuur van de Pfleiderer Group S.A., vast: „Daarmee voldoen wij meer dan ooit aan onze eis, Europa's toonaangevende leverancier van kwalitatief hoogwaardige en unieke hout gebaseerde materialen te zijn: met een uitstekende decoratieve oppervlakcompetentie, klantgerichte dienstverlening en – niet als laatste – consequent duurzaam.“

In de voorgaande maanden heeft het bedrijf haar dochterondernemingen structureel op elkaar afgestemd en in de Pfleiderer Group S.A. geïntegreerd. Op deze wijze heeft het bedrijf niet alleen een nieuwe, concernuniforme productcollectie gecreëerd, maar ook haar positie als één van de leidende Europese fabrikant van hout gebaseerde materialen versterkt.

„Als One Pfleiderer staan voor ons nieuwe groeimogelijkheden open", verklaart Wolff: „Dankzij uniforme structuren in Duitsland en Polen hebben wij onze concerninterne besluitvormingsprocessen verkort. Naast een veelheid aan synergieën heeft dat het voordeel, dat we nu sneller op markttrends reageren en baanbrekende innovaties kunnen bevorderen.“

Wereldwijd „One face to the customer“

Tegen deze achtergrond richt de internationaal geïntegreerde Pfleiderer groep haar aanbod ook in toenemende mate op hoogwaardige producten, met innovatieve decors en structuren. „In 2017 zullen wij daarom weer ca. 50 – 60 miljoen Euro investeren in de productiviteitsvergroting van onze fabrieken", kondigt Wolff aan: „Dankzij de nieuwste technologieën kunnen wij bovendien beter ingaan op de behoeften van onze klanten – onafhankelijk ervan, waar deze in Europa wonen.“