Exclusieve preview voor de BAU 2017

Met spanning verwacht, heeft de tot dan grootste decor-collectie van Pfleiderer haar vuurproef doorstaan. In Frankfurt en Warschau had de fabrikant van houtmaterialen onlangs rond 300 van zijn belangrijkste klanten te gast, om hen de nieuwe, wereldwijd geldige collectie “OneCollection" te presenteren. Met meer dan 360 decors, 21 structuren en 11f stijlwerelden biedt deze design-collectie haar motto volgend "Inspirations close to you" – oriëntatie, inspiratie en klantindividuele oplossingen.

„Daarmee zullen we zeker nieuwe „piketpalen“ inslaan bij onze verwerkende klanten", verheugt zich de inkoopleider van een zuid-Duitse houtgroothandelaar. Vergelijkbaar enthousiast toont zich een gast, die een leidende groothandelaar uit Tsjechië heeft vertegenwoordigd: „Ik ben onder de indruk, hoe expressief, levendig en complex deze collectie is.“

„Leidende leverancier in heel Europa voor hoogwaardige houten materialen“

„Met onze concernoverstijgende collectie hebben wij een aanbod aan decors, structuren en formaten gecreëerd, dat in breedte en diepte tot nu toe uniek is“, bevestigt Michael Wolff, voorzitter van de Raad van Bestuur van de Pfleiderer Group S.A.: „Daarmee voldoen wij meer dan ooit aan onze eis, kwalitatief Europa's toonaangevende leverancier van hoogwaardige hout gebaseerde materialen te zijn: met een uitstekende decoratieve oppervlakcompetentie en diensten, die zijn gericht op de behoeften van onze klanten – ongeacht, waar deze ter wereld thuis zijn.“

Want volgens het principe van het „One face to the customer“ treedt Pfleiderer nu internationaal uniform op – begonnen bij de marketing-services via de academie-programma’s tot en met het productassortiment. De nieuwe „OneCollection“ omvat 360 decors, die globaal en grotendeels in bijpassende kleuren verkrijgbaar zijn. „En ondanks de geldigheid voor zo verschillende markten“, vindt de directeur van een internationaal actieve houtimporteur, „is ze op zich absoluut coherent geworden.“

„Inspirations close to you“ in januari op de beurs BAU in München

Daarvan kan zich van 16 tot 21 januari 2017 ook het vakpubliek op de beurs BAU in München een beeld vormen (hal B5, stand 320): Pfleiderer zal de nieuwe collectie daar voor het eerst in het openbaar introduceren - samen met een schat aan nuttige oriënteringshulpen, inspirerende combinatie-ideeën en praktische toepassingsvoorbeelden. Conform het motto van de collectie: „Inspirations close to you“.